sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Viikkoni varrelta

Pouches with zipper
Vetoketjuharjoitukseni ovat jatkuneet; nyt mennään pussukoissa, lempilajissani. Helppo ja havainnollinen ohje löytyi täältä: http://annanaarteet.blogspot.fi/2011/06/ompele-omasi.html. Kun minulle lankojen lisäksi on kertynyt melkoinen määrä itse kuvioituja kankaita, niin olen enemmän kuin iloinen, että saan niitä johonkin hyötykäyttöön. Kummallista vain, että kankaat (tai langat) eivät näy vähenevän, vaikka niistä yhtä ja toista tekee. Nämä pussukatkin ovat sen verran pieniä, että ne tulevat aika olemattomista palasista.
In and outside of my own design
Pussukoissa on myös vuorit, omaa designia nekin. Yllä olevassa kuvassa kankaat ovat samat, toisessa sisällä, toisessa päällä. Onkohan minussa hamsterin vikaa, kun kaikki vetoketjutkin löytyivät kotoa...

New cotton scarves waiting for sunny (?) market days...
Myös lypsyhuiveja valmistui yksi tusina. Ihastuttavia! Vaikka olen niitä melkoisen määrän jo tehnyt, niin aina tuntuu yhtä hyvältä. Oikeastaan oli tarkoitus tehdä uusikin leimasin, mutta en ole vielä osunut kauppaan, jossa olisi oikeanlaista mattoa myynnissä, joten toistaiseksi mennään näillä kuoseilla ja kuvioilla. Tuskin maltan odottaa aurinkoisia (usein tosin sateisiakin...) toripäiviä :).

Warm wool for your wrists
Rannekevarastoakin on muistettava joskus täydentää - ihan sekin vuoksi, että tuntuma tähänkin tekniikkaan säilyy. Hyvin onnistuivat, vaikka olin taukoa pitänytkin. Ja ovat muuten lämpimät - nyt olen sen itsekin todennut, kun aloitin pyöräilyn poikkeuksellisesti jo helmikuussa. Ei mene tuuli läpi!
Toistaiseksi olen kieltänyt itseltäni sukanteon. Enpä olisi uskonut, että sellaisen addiktion pystyin kehittämään :). Katsotaan, kunhan nyt sinnittelen tuon virkkaukseni ensin valmiiksi, miten sitä sitten suu pannaan...

1 kommentti: